𝜱ΔΓΞΨβαΘπξ

About Marieke van Brandsma-van Dijk

Na het steeds maar voor me uitschuiven, moet het er nu dan toch maar echt van komen. Een stukje schrijven over mezelf voor de Abacussite…

Ik ben geboren als Marieke Maria Francisca van Dijk op 19 oktober 1982 in het Sint Josef-ziekenhuis te Eindhoven. Na een paar dagen werd ik samen met mijn moeder per ziekenauto thuis afgeleverd, wat toen nog gebruikelijk was. Dat thuis was toen het dorp Aalst, gemeente Waalre. Na twee jaar kreeg ik daar gezelschap van zusje Janneke en weer twee jaar later ook nog van broertje Bart.

Na een jaartje kleuterklas op basisschool Sint Christoffel verhuisde we voor een paar jaar naar het nabijgelegen Veldhoven. In die paar jaar Veldhoven ging ik naar basisschool De Heiacker en werd ons gezin nog verder uitgebreid met broertje Dirk. Met vier kinderen was het thuis altijd een gezellige drukte. Iets waar ik nu vaak wel even aan moet wennen als ik weer thuis ben.

Rekenen was favoriet op de basisschool en na school werd mijn tijd gevuld met lezen, hockeyen en klarinet spelen. Op vakantie werd er heel wat afgesleept, want al die boeken moesten toch echt mee.

Na de basisschool ging ik naar 't Joris (tegenwoordig heet t officieel Pleincollege Sint Joris, maar dat is zo'n mond vol). De meest logische keuze, aangezien het maar vijf minuten fietsen was. Ik heb me daar prima vermaakt. Vooral de exacte vakken vond ik erg leuk. Maar ook bij economie en M&O waren de moeite waard, mede dankzij de gezellige docent. Alleen van de talen moest ik niet echt wat hebben.

Toen ik uiteindelijk moest kiezen wat ik ging studeren was wiskunde toch echt het allerleukst en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. In Enschede kwam ik in een leuke groep TW'ers terecht en ik heb het hier dan ook erg naar mijn zin. Omdat ik ook hier weer wilde gaan sporten, maar de studentenhockeyvereniging me niet echt trok, ben ik eens bij de frisbeevereniging Disc Devils Twente gaan kijken. Dat beviel zo goed, dat ik er niet meer ben weggegaan en afgelopen jaar in het bestuur ben gaan zitten als wedstrijdcommissaris.

Na twee jaar studeren, een jaartje bestuur en nog wat kleine commissies bij sport- en studievereniging, ga ik dit jaar dan het studeren maar even wat verder opzij schuiven om plaats te maken voor het bestuur van Abacus. Iets waar ik heel erg veel zin in heb! Ik hoop op een heel gezellig jaar samen met mijn bestuursgenoten Twan, Anna, Elbert, Raymond en Michel.

En tegen jou, lezer van deze site zou ik willen zeggen: Kom eens langs in de Abacuskamer.